אין מנהיג בישראל: גנץ מנע כינוס ממשלה לאישור רכש החיסונים

איתי גדסי No Comments on אין מנהיג בישראל: גנץ מנע כינוס ממשלה לאישור רכש החיסונים

בנוסף, נדחתה הבקשה לאשר איכוני שב"כ כנגד חולי קורונה למרות ההצלחה. בכחול לבן מתנים את כינוס הממשלה באישור של מינוי גנץ לשר משפטים קבוע למרות שמדובר בממשלת מעבר. אי כינוס הממשלה מעמיד את רכש החיסונים להמשך המאבק במגיפה בסכנה

נתניהו וגנץ במליאה
גנץ ונתניהו צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר ששר האוצר הפציר ביו"ר כחול לבן בני גנץ לכנס את ישיבת הממשלה בכדי לאשר את תקציב רכישת החיסונים, להמשך המאבק בקורונה בישראל. מתברר כי השבר הוא גדול מאוד ולמרות זאת יו"ר כחול לבן גנץ מסרב לכנס את הממשלה למרות הסיכון הבריאותי העצום. לטענתו לאור סירוב הליכוד לאשר את מינויו כשר משפטים קבוע למרות שמדובר בממשלת מעבר הוא מסרב לכנס את הממשלה.

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ כתב בעקבות סירובו של השר גנץ: "‏מדובר בפיקוח נפש! אם לא נאשר מיידית את רכש החיסונים שיידרשו לנו בעוד מספר חודשים התוצאה תתבטא בחזרת מגיפת הקורונה על כל המשתמע מכך, כולל הפגיעה בחיי אדם".

שטייניץ הוסיף וכתב, "אני קורא לשר הביטחון גנץ ולכל מרכיבי הממשלה לאפשר את אישור החיסונים באופן מיידי".

גם על נושא איכוני השב"כ כנגד חולי קורונה, אין הסכמות והדבר מביא לבאלגן גדול בגופי האכיפה והמאבק בקורונה. ראש השב״כ לשעבר, ח״כ אבי דיכטר כתב, "נדחתה בוועדת חוץ וביטחון בקשת הממשלה להאריך את איכוני הקורונה. 3 מתוך 4 ח״כים שהתנגדו, לא יהיו בכנסת הבאה, "אחריהם המבול".

‏לדברי דיכטר, "איכוני השב״כ, ע״פ משרד הבריאות, מנעו רק בחודשיים האחרונים 210 מתים מקורונה, 30,000 חולים (570 קשה). ככה זה כשפוליטיקה זולה מאפילה על שיקולים מקצועיים".

שר האוצר ישראל פנה מוקדם יותר היום (שני) והפציר ביו"ר כחול לבן השר גהץ לכנס את הממשלה. ההצעה המפורטת לרכש החיסונים, אותה הגיש כ״ץ לאישור הממשלה הוכנה ע״י הדרגים המקצועיים של משרדי הבריאות והאוצר לאחר דיונים ממושכים, ובהתאם להנחיית רה״מ ובאישור היועץ המשפטי לממשלה.

במידה ולא תאושר, קיים חשש שמדינת ישראל תאבד את יכולתה לרכוש חיסונים לקראת המשך השנה ולקראת השנה הבאה, כולל היכולת לחסן ילדים לאחר גמר הניסויים ומתן האישור ע״י הגורמים המוסמכים.

שר האוצר, ישראל כ"ץ אמר: "חייבים לנתק את ניהול ענייני הבריאות והכלכלה בתקופת מעבר מתוך המחלוקות הפוליטיות שקיימות ועוד יהיו".

מכחול לבן נמסר בתגובה לישראל כץ: "ישראל כץ מנע מאזרחי ישראל תקציב מדינה ובמו ידיו פגע ביכולתם של מאות אלפי אזרחים להתאושש ממשבר הקורונה. כץ, אדלשטיין וכל חברי הליכוד יירשמו בדברי ההיסטוריה של הפוליטיקה כמשת"פים של נאשם בפלילים שמבקש לחמוק ממשפטו ולרסק את שלטון החוק.

הם האחרונים שיכולים להטיף מוסר על "לשים פוליטיקה בצד". שר משפטים קבוע זה לא ג'וב ולא עניין פוליטי אלא צורך דמוקרטי ומשילותי בסיסי. אם כץ כל כך מודאג- שידרוש מראש הממשלה לאשר מינוי קבע לשר משפטים".



0 תגובות